Rapporter et problem med en forhandler eller et produkt KCC Trading Standards gir ikke råd til forbrukerne, men vi bruker informasjonen du oppgir for å målrette vårt forretningsråd, samsvar og håndhevelse. Rapporter et problem med en handelsmann eller et produkt til handelsstandarder ved å kontakte Citizens Advice. Hvem vil sende detaljene til din lokale Trading Standards-tjeneste: Hva skjer med rapporten Din Citizens Advice-forbrukerstjeneste (CACS) vil sende detaljer om rapporten til din lokale Trading Standards-tjeneste. En kopi sendes også til den lokale Trading Standards-tjenesten der virksomheten er basert. Hva vil handelsstandarder gjøre med din klage Informasjonen vil bli lagt til Trading Standards intelligence-databasen. Det er usannsynlig at du vil få et anrop om klagen din, med mindre vi undersøker forhandleren og vil ha mer informasjon eller bevis fra deg. Hvis du har mer informasjon om klagen din for handelsstandarder Hvis du har mer informasjon å legge til i klagen din, kan du kontakte CACS ved hjelp av detaljene ovenfor så mange ganger du trenger. Hver gang du ringer, vil rådgiveren sende en oppdatering til handelsstandarder. Hvis du trenger råd om klagen din, er CACS-rådgivere fullt ut trent til å gi råd om loven og gi deg praktiske løsninger på hvordan du kan løse klagen din med handelsmannen. Rådgivere kan også identifisere om en forhandler har potensielt brutt loven. Om nødvendig vil rådgivere forklare hvordan ADR-prosessen fungerer som ofte en billigere og raskere løsning enn rettssaken. Rapporter noe til handelsstandarder Du kan rapportere et problem med en forhandler eller et produkt til handelsstandarder ved å kontakte vår samarbeider med Citizens Advice-forbrukerstjenesten. Telefon: 03454 04 05 06, åpent mandag til fredag 09:00 til 17:00. Lukket på helligdager Teksttelefon: 18001 03454 04 05 06 Påmeldingsskjema for nett Hva skjer med din rapport Konsumenttjenesten Citizens Advice vil vurdere rapporten og dele informasjonen med handelsstandarder slik at vi kan takle større problemer med bedrifter på lokalt nivå. Vi kan iverksette tiltak for å stoppe handelsmannen fra å handle urettferdig, for eksempel ved å utdanne dem om loven. Om nødvendig kan vi ta rettslige skritt mot dem for å hindre dem fra å handle helt. Handelsstandarder håndhevelse De fleste vil overholde lovkrav, men noen vil operere utenfor loven (både med vilje og utilsiktet). Finn ut mer om noen av våre siste håndhevelseshandlinger og retsforfølgelser. Onlinemarkedssvikt Shopping og auksjonssvindel innebærer falske shopping svindel som stole på anonymiteten til Internett. Som populariteten til internett shopping og online auksjoner vokser, så antall klager om transaksjoner øker. Noen av de vanligste klagerne innebærer at kjøpere mottar varer sent eller ikke selgere som ikke mottar betalingskjøpere, mottar varer som enten er mindre verdifulle enn de som er annonsert eller vesentlig forskjellig fra den opprinnelige beskrivelsen, ikke å utlevere relevant informasjon om et produkt eller vilkårene av salg. Hvis du er offer for shopping eller auksjonssvindel, er det mest umiddelbare problemet at du ikke har noen reell utsikt til å returnere varene eller få pengene dine refundert. Etter dette er det en risiko for at identitetsdetaljene dine kan bli kompromittert. Svindlere kan stjele din identitet og bruke den til å få tilgang til din personlige økonomi eller få varer eller finansiering fra alternative kilder. Er du et offer for shopping og auksjonssvindel Du har kjøpt varer fra en online selger som enten er sent på ankommer eller ikke kommer til alle. Du har mottatt varer fra en online selger som ikke samsvarer med den opprinnelige beskrivelsen. Du har gitt identitetsdetaljer eller personlig økonomisk informasjon til en online selger som har brukt dem på kriminelle måter. Hvis selgeren har misrepresentert varene du har kjøpt, rapporterer du svindelen til oss. Oppbevar alt bevis på lovbrudd, inkludert varer og korrespondanse. Hvis det er en forretningskonflikt over arten av transaksjonen, ta kontakt med den aktuelle nettsiden. Du kan også varsle Consumer Direct på telefon 08454 04 05 06. Beskyt deg mot shopping og auksjonssvikt Sørg for at du forstår hvordan nettstedets tilbakemelding fungerer. Tilbakemelding vil gi deg nyttig informasjon om nylige transaksjoner som andre kjøpere har gjort. Sjekk element8217s beskrivelse, spør spørsmål om selgeren om du ikke er sikker på noe. Pass på at folk tilbyr deg en avtale under dagens bud eller reservepris, spesielt hvis de kontakter deg direkte. Husk at hvis et tilbud lyder for godt til å være sant, så er det sannsynligvis. Vær ekstremt forsiktig når du kjøper ting fra folk med liten eller ingen salgshistorie. Vær oppmerksom på phishing-e-postmeldinger som ser ut som de kommer fra nettauksjonen eller betalingsstedet du er registrert hos, og ber deg om å oppdatere kontoopplysningene dine eller angi dem på nytt fordi kontoen din er suspendert. Sjekk nettadressen i nettleseren. En taktikk som ofte brukes av svindlere, er å endre adressen svært lite (hvis de spoofing et eBay-nettsted, for eksempel, kan de ha en adresse som. Ebayz, mens det virkelige nettstedet er. Ebay) Les vilkårene nøye, inkludert de relatert til eventuelle tvisteløsningsprosedyrer som nettstedet tilbyr. Hvis du byder på et element mislykket, ikke vær fristet til å handle off-site hvis en annen selger nærmer deg en lignende gjenstand. Som kjøper bør du: Prøv å unngå å betale med pengeoverføringer 8211 de er ikke sikre. Vær forsiktig når du bruker direkte banktransaksjoner for å betale for varer. Sørg for at transaksjoner er sikre. Ikke send konfidensiell personlig eller finansiell informasjon via e-post. Bruk et elektronisk betalingsalternativ som PayPal, som bidrar til å beskytte deg. Som selger bør du: Vær forsiktig med å akseptere betaling med sjekk. Selv om det kan klare, er du fortsatt ansvarlig hvis sjekken er smidd eller stjålet. Ikke godta en sjekk for et høyere beløp og refundere forskjellen. Dette er en vanlig svindel som bare kommer til syne når kjøperne ser ut til å bli stjålet eller smidd. ECrime-teamet for nasjonale handelsstandarder bidrar til å bygge opp nasjonal kapasitet til å takle e-kriminalitet. Vi tilbyr spesialisert åpen kilde-intelligens og internettforensikkopplæring som tilfredsstiller behovene til myndighetens håndhevelsesbyråer og holder dem oppdatert med de nyeste online intelligensteknikkene. Denne treningen er tilgjengelig online på forespørsel sammen med spesialutstyr for å støtte undersøkelser. Undersøkelser Vi undersøker et bredt spekter av e-forbrytelser, online svindel og rip-offs av nasjonal betydning, ved hjelp av ekspertisen til spesialiserte handelsstandarder. Disse offiserene kan utføre nasjonalt nivå 3 undersøkelser i sin egen rett, men støtter også lokale handelsstandarder-offiserer med sine egne individuelle undersøkelser av e-forbrytelser. Vi undersøker og samler bevis fra et bredt spekter av Internett-tilkoblede elektroniske enheter og lagringsmedier beslaglagt under undersøkelser. Vår toppmoderne digitale bevisenhet har erfaring med å utvinne og analysere data fra omtrent hvilken som helst type stasjonær eller bærbar datamaskin, nettbrett, mobiltelefon eller lagringsmedium. Theyve selv tatt bevis fra en industriell broderimaskin Intelligence The National Trading Standards eCrime Team bruker en intelligens ledet fokus til handelsstandarder undersøkelser. Vi samarbeider tett med et team av etterretningsoffiserer, analytikere og forskere som samler og evaluerer et bredt spekter av interne og eksterne e-kriminalitetskilder. Trafikkstandarder Handelsstandardlaget arbeider for å beskytte forbrukerne mot svindel og roguehandlere som opererer i Bexley. Dessverre er det noen handelsmenn som ønsker å jukse deg ut av pengene dine ved å banke på døren uanmeldt og overbevise deg om at arbeidet trenger å gjøre hjemme hos deg når det ikke gjør det. De kan si at de jobber i ditt område og har lagt merke til at stasjonen, taket eller noe annet trenger akutt oppmerksomhet, at de har noen materialer igjen fra en annen jobb eller at de kan utføre reparasjoner med en gang. Selv om Trading Standards-teamet arbeider tett med politiet og andre byråer for å stoppe skurknehandlere, kommer mange av rapportene vi mottar fra offentligheten for sent til oss å finne forhandlerne og gjenopprette betalte penger. Den beste måten å takle problemet på er å vende dem bort ved døren og si nei til kalde innringere. Hvert år mister den britiske befolkningen milliarder pund til svindlere som bombarderer oss med online, post, dør til dør og telefon svindel. Metropolitan Police har produsert Den lille boken med store svindel for å gi informasjon som en ressurs for å bistå i bekjempelse av svindel og annen økonomisk kriminalitet, og for å hindre deg i å bli et offer for kriminalitet. Hva Tradesman Råd til bedrifter Forbrukerråd Trading Standards Officers: Besøk forhandlere for å kontrollere at veiing og måleutstyr er nøyaktig og at varene er priset og veid riktig. Kontroller nøyaktigheten av reklame for varer og tjenester. Sjekk at handelsmenn som selger fyrverkeri eller er metallforhandlere , er lisensiert til å gjøre det. Inspiser og test varer som tilbys for salg for å kontrollere at de overholder sikkerhetskrav. Utfør spesielle undersøkelser om alvorlige brudd på straffelovgivning som bilsvindel, dørstangkriminalitet og forfalskning. Forfølge lovgivning som forbyder salg av visse aldersbegrensede produkter og Tjenester til mindreårige barn Relatert informasjon Eksterne nettsteder
No comments:
Post a Comment